maandag 2 juni 2014

Wat moet er mee...

Over een week is het dan opeens zo ver, na 4 jaar ga ik weer naar Peru!!!
Jan is in die jaren wel een aantal keren geweest.
Hij is projectleider van het Los Chilchos project in Peru van het Apenheul Natuurbehoud Fonds.

http://www.apenheul.nl/apen-en-natuur/anf-projecten/

(In de komende weken zal ik daar meer overschrijven, maar via deze link is al veel informatie te lezen.)

Het dorp Los Chilchos ligt ver van de bewoonde wereld in het Andesgebergte. Moeilijk te bereiken en de regenponcho's en broeken, mutsen en kniebanden liggen ook al klaar op het logeerbed, want die tocht vraagt behoorlijk wat voorbereiding.




Jan is ook projectleider van een project in de laaglanden van Peru. In de stad Moyobamba bevindt zich de thuisbasis van Proyecto Mono Tocon. Een natuurbeschermingsorganisatie die een zeer zeldzaam aapje beschermt en de gebieden waar dit titi-aapje voorkomt.

http://www.monotocon.org/

Als wij niet aan het lopen zijn door de bossen, of aan een surtido zitten (vruchtsap, waar ik me nu al op verheug) zal er vooral door Jan ook gewerkt worden. Ik ga vaak mee met de educatie afdelingen van de organisatie's om scholen te bezoeken. Ik klets bij met alle bekenden, bezoek de stadjes, lees veel en ik pas me aan bij de Peruaanse vrouwen door altijd een haakwerkje bij me te hebben.

Jan heeft veel van zijn spullen altijd in Peru liggen. De rugzakken zijn daarom niet erg vol.
Dus ruimte genoeg om cadeautjes mee te nemen voor de vriendinnen daar!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten