maandag 23 juni 2014

Naar Laguna los Condores

Joaquim, Elda, Jan en ik zijn terug van onze tocht naar het Meer van de Condors.
Vier dagen heel veel gelopen, berg op berg af. We zijn beurs van het paardrijden, ons optrekken aan boomwortels, mijn laarzen uit de modder trekken en het vallen op rotsen, maar het was SUPER!!!





Echte toeristen, Elda en Majorie


De eerste dag 9,5 uur op onze muildieren gereden en gelopen in de stromende regen. Elk paadje was een rivier geworden. Ik stond een paar keer met mijn sokken tot boven mijn enkels in de modder en was ik mijn laars weer eens kwijt. Maar weggedoken in onze poncho's tegen de regen en wind, waren we net voordat het helemaal donker was bij het huisje aan het Meer van de Condors. (met dank aan Joaquim die mij het laatste stuk op het paard heeft begeleid, want ik was kapot)


Ons huis voor een paar dagen


De volgende dag scheen de zon!!! Het leven is zoveel makkelijker in deze woeste streken als het mooi weer is. Dus met z'n vieren een tocht langs het meer gemaakt. Prachtige vergezichten om te bewonderen (de dag ervoor was het zo bewolkt dat je niks kon zien van de omgeving) En Joaquim kende overal plekken waar je overblijfselen van het Chachapoya volk (zij leefden in de tijd van de Inca's in deze streek) kon zien.
We zagen overblijfselen van huisjes, vijzels en grafhuisjes, (chulpa's) met mummie's, een vaas, een pot en kledingresten.


Deze stenen muurtjes waren ooit ronde Chachapoya huisjes



Op de steen van de ingang van een huis, staat een aapje afgebeeld



Joachim op onderzoek.....

Aan de rand van het meer gegeten. (Beker yogurt met cornflakes,
terwijl de forellen om ons heen sprongen, maar die hebben we later nog gegeten)

Het is bijna niet uit te leggen hoe bijzonder het hier is en de foto's laten eigenlijk maar half zien, hoe prachtig en indrukwekkend de omgeving is, maar ik hoop dat ik hierbij toch een poging heb gedaan om jullie een idee te geven.

Morgen zal ik de rest van onze tocht laten zien. Nu eerst een hele vieze was doen en voetbal kijken!!!




1 opmerking: