vrijdag 13 juni 2014

Proyecto Mono Tocon

Deze dagen moet er dus veel gedaan worden bij het titi project. Jan en ik zijn maar een paar dagen
in Moyobamba, dus alles moet in die dagen besproken worden.
Het project is erg bekend in Moyobamba. Op alle scholen in de wijde omgeving vertellen de mensen van het project over de titi-aapjes en al het andere dat om hen heen leeft.
In het begin heb ik geholpen met de lessen te ontwikkelen. En daarmee heeft de educatie afdeling zelf later veel leuke en interessante activiteiten bedacht. Al die nieuwe spelen, presentatie´s en materialen heb ik vandaag bekeken.
(Spaans praten gaat gelukkig meteen weer goed. De Peruanen praten heel duidelijk
en langzaam, dus het is goed te volgen.)





Laatst hebben ze deze muurschildering op kantoor gemaakt....



Ook de overheid is door het project serieus (soms) gaan nadenken over natuurbehoud.
Ze zijn een actie begonnen door met de waterbelasting een sol extra te vragen. Dat geld gaat naar de bescherming van de bossen waar de waterbron is. En waar dus oa de titi´s leven.




Op deze site; www.monotocon.org is nog veel meer informatie over het project te vinden.

Ik vlucht nu uit dit snikhete internetcafé!!! (Om een ander café in te gaan om wat te drinken)




1 opmerking:

  1. Hoi Majorie,
    Leuk om jullie belevenissen zo te volgen.
    Met die foto's gaat het nu goed zie ik. Of is dat toevallig? Bij de website van de speelzaal heb ik dat ook elke keer. Daar helpt het als ik iedere foto even open in Paint en dan op opslaan klik.
    Succes ermee en de groetjes aan Jan!

    BeantwoordenVerwijderen