zaterdag 14 juni 2014

Vakantie

Bijna zou ik vergeten dat het vakantie is. Dus Jan is aan het vergaderen
en ik ga fijn de stad verkennen!!! De markt bezoeken, surtido´s drinken en mensen kijken.









De souvenierwinkeltjes 

Meestal maak ik een rondje souvenier winkeltjes om te kijken of er
geen opgezette dieren, huiden, of sleutelhangers met een stukje dier eraan verkocht worden.
Nu ik 4 jaar niet meer in Moyobamba geweest ben, kennen ze me niet in al die winkeltjes en kan ik de domme toerist spelen....
Maar het was gelukkig een slechte vondst!!! Een paar opgezette vissen en fotolijstjes met vlinders.
Het project heeft er een paar keer voor gezorgd dat de politie opgezette dieren
liet weghalenuit restaurants en winkels.
De eigenaren hebben een boete gekregen.



En zo ziet Moyobamba er verder uit......


Winkelstraten met vooral kledingwinkeltjes. Alles is eenrichtingsverkeer,
maar toch is het lastig oversteken met al die motortaxi´s.




Nog meer winkelstraten




Groente en fruit




Heel veel soorten bonen




Peruaanse Tante Jet




Dit is leuk rondkijken!!!




Boekwinkel




Toen kwam er nog een optocht langs van een kleuterschool.
Geen idee waar het om ging. Er liep iemand als koe verkleed mee en die had
het op mij voorzien.










Heel wat tijd hier doorgebracht. 



(Heb de Nederlandse versie ook bij me.....)


Ik vermaak me dus prima en straks weer samen met Jan ergens een hapje eten.
In Peru ga je vaak 3 keer per dag naar een restaurant. Het is net vakantie!!!



Fijne weekend allemaal, wij reizen door naar Leimebamba.





1 opmerking: