zaterdag 29 november 2014

Notitieboekje




Hoe herken je een Franse dierverzorger?
Aan het notitieboekje!!!




Allemaal hebben ze zo'n boekje (ook allemaal het zelfde soort boekje, andere opschrijfboekjes bestaan er schijnbaar niet in Frankrijk)
en alles wordt daarin opgeschreven.
Wat er die dag moet gebeuren, bijzonderheden over de dieren, de namen van medicijnen die gegeven moeten worden.

Ik had er nooit een boekje bij me. Ik had altijd een klein groepje apen onder mijn hoede. En ondanks de vele medicijnen die ik altijd aan de wolapen moest geven, lukt het me om alles zo te onthouden.
Maar in Parc de Sainte-Croix zijn er zoveeel dingen die ik moet weten over alle dieren, dat ik nu ook ijverig zit te schrijven in mijn boekje!!!




(Als je goed kijkt, zie je dat het een heel raar 
mengelmoesje Frans-Nederlands is)





1 opmerking: