dinsdag 25 november 2014

De ochtend ronde



Een vriendin schreef laatst: werk je wel?! Ik hoor alleen maar over wandelingen, tochtjes in de stad... Ja hoor, ik werk ook nog!!!
Dus nu een verhaaltje over hoe de eerste uren er op een werkdag aan toe gaan....


Om 8 uur zit ik tegenwoordig in het kantoortje van de dierverzorgers.
We bespreken de vorige dag en bekijken wat er die dag moet gebeuren qua dieren of klussen.
Ik doe vaak de groene ronde en daar begin ik met het controleren of de gevaarlijke dieren nog in hun verblijf zitten. Wolven tellen, bizons tellen, oerossen tellen. En vogels tellen, die zijn een favoriet maal bij alle wilde vossen en andere kleine roofdiertjes in het park. Ik ben dus blij als ik iedereen heb gezien (in hun eigen verblijf)!!!





Mijn stagiaires heb ik bij de lemuren achtergelaten, ik check daar of de dieren in orde zijn en geef ze hun ontbijt. De stagiaires maken de verblijven schoon, zodat ik verder kan met de ronde. 

De kraanvogels, ibissen, pelikanen, damherten en waterreeën goedemorgen zeggen. Oerossen en przewalskipaarden hun brokjes en hooi geven. 

Dan de 2 groepen bizons voeren. 
Het is zo leuk om ze 's morgens met z'n allen aan te zien komen rennen. 








Daarna de uilen controleren. Zie je ze zitten? 
Ik meestal niet.....  (In dit verblijf zitten 4 ransuilen)




Door naar de wasberen, die Ontzettende honger hebben en niet langer kunnen wachten.




En tot slot de beverratten hun stukje brood geven. 
Zo kan ik meteen controleren of hun voortanden in orde zijn.





Dan is het alweer half 11 en is er koffie.
Heel on-Frans, maar ik ben er heel blij mee!!!

(Over de rest van de dag vertel ik een andere keer.)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten