dinsdag 28 oktober 2014

Apeldoorn



Nu ik toch sentimenteel bezig ben afscheid te nemen van mijn huis, woonplaats en mensen die ik nu veel minder zal zien, zal ik ook nog maar over mijn favoriete adressen in Apeldoorn vertellen.



De bibliotheek. Hoeveel boeken heb ik er gelezen? Heel veel. 
Soms ging ik in één week er twee keer heen om de stapel weer om te wisselen.
De leeszaal met tijdschriften is ook een aanrader.



Central Park. Het eetcafeetje waar ik vaak op maandagmorgen
met mijn vriendin ging koffiedrinken. Het voelde altijd heel luxe om zo de week te beginnen.
De Hemelse chocolade taart was dan nog niet altijd klaar....



Apenheul. Heeel lang geleden begon ik hier te werken. 
Hier leerde ik de wolapen, Jan en een paar dierbare vrienden kennen. 
Hier was ik gids en organiseerde activiteiten. 
En door Apenheul ben ik in Peru beland.




De ijszaak. Het lekkerste ijs eet je hier. 
Altijd was er wel een reden te bedenken om een ijsje te halen.
Op feestdagen, tijdens het winkelen of als je behoefte had aan ijs na een zware dag.



De Hema. Hij zit tegenwoordig ook in Frankrijk, maar niet bij mij in de buurt.
De kussenhoesjes, tape, bekers, kaarsen en andere prulletjes ga ik voortaan inslaan tijdens mijn toekomstige bezoekjes aan Nederland.



En ik ga mijn fietstochten missen. 
De mooie tocht door de landerijen naar mijn ouders.
Op de fiets naar vrienden, de stad en het werk.
Dat is voor mij echt Nederland.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten