woensdag 4 november 2015

Isto è Brasil 3






Onze Brazilië- reis zit er op.
Het was weer een hele indrukwekkende reis.
Compleet anders dan vorige reizen.






Het Atlantisch regenwoud was heel anders dan dat we altijd dachten.






We hebben zo'n 20 apensoorten gezien,
die we nog nooit in het echt hadden gezien.






Het eten was heerlijk.
Alle kilo-buffetten waar je alles uit probeerde waar je zin in had,
de hartige pasteitjes en de vruchtensapjes
op elke straathoek.






De steden Sao Paulo en Rio de Janeiro,
die we heel vaak doorkruist hebben met de auto,
 metro, bus en lopend.






In die steden een indruk gekregen van het leven daar.
Hele aardige mensen, zo'n verschil tussen arm en rijk,
 zoveel angst voor geweld.
Veel straten hebben toegangshekken en slagbomen.
Overal zie je politie, rondom huizen staan hoge muren
en alle winkels hebben rolluiken.
Je komt ogen en oren te kort.
Onveilig heb ik me niet gevoeld.






En ik heb mijn nummer 1 van mijn "Ooit moeten zien" lijstje gezien;
de Muriqui!!!

Brazilië is super en we hebben 
maar een heel klein stukje van dit land gezien.
We komen dus terug!!!

Tchau






Geen opmerkingen:

Een reactie posten