woensdag 11 november 2015

Braziliaanse souvenirs









Als ik in het regenwoud loop,
ben ik altijd op zoek naar zaden en vruchten.
Van de hele tijd omhoog kijken op zoek naar apen,
krijg je op het laatst een stijve nek,
dus naar de grond kijken is een mooie afwisseling.
Thuis heb ik een schaal op tafel staan met zaden 
en gedroogde vruchten uit Peru, Madagaskar, Borneo,
Costa Rica en nu ook uit Brazilië.
(De bellen komen uit het Afrika museum)






Deze, soort van dennenappel, komt uit
het bos waar ik de Muriquis gezien heb.
Een heel mooi bos met hele speciale apen.






Deze noten komen uit het Atlantisch regenwoud van Itatiaia.
Wie zou hier van gegeten hebben?
Capucijnerapen, of agoutis (een knaagdiertje)?
Ze zijn keihard, dus het was een hele kunst om ze open te krijgen.






Deze grote "beukennoot" komt uit het bos van de leeuwaapjes.
In de huls zitten kleine rode zaadjes.
Deze zaadjes gebruiken de indianen om 
rode versieringen op hun lijf te schilderen.

Deze nieuwe Braziliaanse aanwinsten liggen nu op de schaal.
Perfecte souvenirs voor mij!!!







1 opmerking: