donderdag 5 maart 2015

Koek





Ik ga mijn nieuwe oven uitproberen:
Al in 1998, het eerste jaar dat ik ook in Frankrijk woonde, 
leerde ik dit koekrecept kennen.
Sindsdien heb ik het heel vaak gebakken in allerlei variaties.

Ook bij de dierverzorgers van Parc Sainte-Croix valt deze koek in de smaak.
Ze zijn blij dat ik niet elke dag werk, zo kan ik vaak aan het bakken......






Het recept:

125 g bruine of witte suiker
125 g boter
125 g meel
2 eieren
zakje vanillesuiker
zakje gist

Doe de suiker en boter in een pannetje en laat het smelten.
Pannetje van het vuur halen en meel, eieren, vanillesuiker en gist toevoegen.
Het mengsel in een ingevette boterkoekvorm gieten.
Als extra kan je er chocolade stukjes, kokos, nootjes etc etc overheen strooien.

Ongeveer 40 minuten in de oven op 180 graden.


Zo lekker!!!






1 opmerking: