maandag 21 juli 2014

Souvenirs


En dan ben je opeens weer thuis, alsof je niet bent weggeweest.....
Verjaardagen, op visite, de reistroep opruimen
en voor de nieuwe aanwinsten een mooie plekje zoeken.

Nu viel het dit keer wel mee met de spullen die ik altijd heen en weer sleep.
Het waren nu vooral spullen voor anderen. 
Sierraden uit Moyobamba die op la Vallee de Singes worden verkocht.
Deze armbanden, kettingen en oorbellen worden gemaakt van boomzaden
en de opbrengst gaat naar de natuurbeschermingsprojecten van onze oude Franse dierentuin.
Senor Andrè pakt tegenwoordig alle sierraden netjes in met de naam van de zaden erbij.






Heel leuk was het om te shoppen voor Tante-Jet, het kleurijke bedrijfje van een schoonzus.
De Peruaanse boodschappentassen van de markt horen daar echt bij.







Koffie van een concurrent uit Moyobama. Ik vond vooral het plaatje op de verpakking leuk.
Daar staat de Morro op, de berg die beschermd is,
mede dankzij het titi-project.






En emaille bakjes... (deze maat had ik nog niet.)
In Peru noemen ze dit materiaal Chinees porselein.
Je ziet ze ook best veel in Nederland, maar die vertik ik te kopen.
Ik heb ze uit Peru en Madagaskar.
Peruanen vinden het raar dat ik hier naar vraag, want in Peru is plastic servies nu veel hipper!!!
Maar deze bakjes staan nu mooi te wezen in mijn kast.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten