maandag 14 juli 2014

Menu van de dag





In Peru eet je de grootste maaltijd tussen de middag.
In de kleine restaurantjes is er altijd MENU, voor 4, 5 of 6 sol (1 euro of iets meer) voor een maaltijd.
Je hebt dan de keuze uit verschillende gerechten. 
En altijd is er soep vooraf en soms een salade.
Ik weet intussen wel wat lekker is en vooral
wat ik niet moet nemen!!! (bonen, orgaanvlees) Je krijgt alleen
grote borden vol, zodat ik me vaak schaam dat ik een gedeelte laat liggen.





Deze keer was er spagetti met kip (dat heb ik gegeten, lekker gekruid)
Varkensvlees, rundvlees en wat andere stoofpotjes met onbekende ingredienten.


De foto hieronder is van een andere keer. 
Deze forel was iets minder goed gevallen.....
Leve de Norit en Imodium!!!


Ik mag altijd de tomaat en komkommer van Jan hebben.....



Bij Proyecto Mono Tocon kookt de moeder van Julio altijd ´s middags.
Met alle medewerkers en onderzoekers eten we daar thuis.
Altijd rijst met wat vlees, groenten en heerlijke sauzen. En gebakken banaan, waar
we meestal ruzie om maken, wie de laatste stukken mag hebben!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten