zaterdag 2 april 2016

Vlechten







De zon schijnt, de eerste tuinstoelen staan buiten
en ik ben mandjes aan het vlechten.





Het worden nesten voor de ibissen in het park.
In hanging baskets vlecht ik wilgentakjes. 
(geleerd op Apenheul)





Tijdens werktijd heb ik geen tijd om ze te maken
en de dierverzorgers weten niet wat ze hier mee aan moeten.
Dus pruts ik lekker thuis.

(Voordat iemand de opmerking maakt:
dat gat onderin vlecht ik ook dicht.....)





De wilgentakjes zijn heel soepel
en laten zich makkelijk buigen.
Super simpel werkje en het ziet er mooi uit
met die kleine groene blaadjes.
Hopelijk vinden de ibissen dit fijne nesten.
Zij mogen ze zelf verder oppimpen.
En dan is het wachten op eieren!!!





Ik ga even een kop koffie halen.
(Dat kan als je in je vrije tijd voor het park werkt)
Poes Fieke houdt ondertussen de mandjes in de gaten.


Fijn weekend allemaal!!!









3 opmerkingen:

  1. Crea Bea! Ik heb nog twee baskets: goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mandjes hangen in de volière.
    En de spiegel was mijn afscheidscadeau van la Vallée.
    Hier eindelijk de grote muur gevonden waar hij kan hangen!!!

    BeantwoordenVerwijderen