donderdag 28 april 2016

Bril





Brillenwinkels doen het goed in Frankrijk.
Op elke straathoek zit er wel eentje.
In het kleine stadje Sarrebourg zitten al 11 brillenwinkels.

Huisartsen verwijzen aan de lopende band
mensen door naar de opticien voor een bril.
Ook kinderen dragen opvallend vaak een brilletje.
Meestal een rond gekleurd geval met dikke glazen.
Van vlotte kindermontuurtjes hebben ze hier nog niet gehoord.
Of Fransen nu slechte ogen hebben,
of dat huisartsen gewoon graag mensen 
naar de opticien sturen, weet ik niet.

Zelf was ik dit keer ook aan de beurt.
Lezen en kleine lettertjes ging niet meer samen.
Toevallig zijn de eigenaren van één van die 
brillenwinkels in Sarrebourg,
oud-collega's van La Vallée des Singes.
Zij zijn van de apen naar de brillen gegaan.

Bij hen heb ik mijn ogen laten opmeten
en heb ik tig monturen op mijn neus gehad.


Deze is het geworden.....




Ik kan weer goed lezen
uit die grote boekenkast op de achtergrond!!!









1 opmerking: