zondag 3 januari 2016

Favoriet





In Frankrijk heb je van die heerlijk grote supermarkten.
En ik hou er van om daar rustig rond te struinen,
op zoek naar lekkere producten.

Elke keer maak ik een ander supermarkt rondje.
Het hangt er een beetje van af wat ik nodig heb.
Ik heb een aantal favoriete producten,
die vaak in het mandje belanden:




In Frankrijk is veel Bio te vinden.
Eén van mijn favorieten is de sinaasappel marmelade.





De zeep van Marseillais is heerlijk.
(Bij veel van jullie al bekend als cadeautje)
Handzeep, douchegel in veel geurtjes.
Tegenwoordig kan je ze ook bij de AH kopen,
maar echt Frans is natuurlijk leuker.





Kaasjes.... zoveel kaasjes en zo lekker.
Ik koop meestal maar een paar soorten.
Eigenlijk zou ik eens elke week een ander kaasje moeten proberen.





Rollen bladerdeeg.
De vierkante plakjes in Nederland vond ik maar niks
sinds ik deze handige ronde plakken gebruik.
Nu hebben ze ook een bio variant.





Madeleines. Hét Franse cakeje
 en ik kan zo'n zak op een dag leeg krijgen...
Zelf bakken is me nog nooit goed gelukt.

En dan heb je nog alle kleine toetjes,
wijn, croissantjes, brioche brood
en nog veel meer.


Morgen mag/moet ik weer naar de supermarkt!!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten