zondag 24 januari 2016

Slapen bij de wolven








Vannacht hebben Jan en ik bij de wolven
in het park geslapen.
In Parc Animalier de Sainte-Croix
kan je overnachten in mooie karakteristieke huisjes.
Als je bij de wolven slaapt, 
zit er alleen een ruit tussen jou en de wolven...





Wij hadden het huisje dat uitkijkt in het gebied
van de zwarte wolven.
Nieuwsgierig stonden de wolven naar binnen te kijken.
Normaal zien ze mij met een voeremmertje in de hand
op de uitkijkpost, niet met een kop koffie in een stoel.





De hele avond, nacht en ochtend werd er
regelmatig gehuild door de wolvenroedels in het park.
De zwarte wolven deden steeds mee.
Ik zag nu dat Joker en Altesse vaak begonnen
met hun angstaanjagende geroep.
(In het donker en net een spannende film gekeken te hebben,
zijn die wolven best indrukwekkend....)





Dit huisje is prachtig ingericht met veel natuurlijke decoratie.
Het houtvuur maakt het heel gezellig en warm.





Bij de wolven staan een aantal van deze huisjes.
Ook zijn er boomhutten, een Hobbithol 
en safari tenten bij de hertenvlakte.

Nu zijn er even geen gasten, 
vandaar dat wij er vannacht een keer konden slapen.
De huisjes bij de wolven zijn zo geliefd,
dat ze voor 2016 al allemaal gereserveerd zijn.





En ik moet zeggen;
ik begrijp die mensen wel, 
het is een mooie ervaring om zo dichtbij de wolven te zijn.
Ik vond het nog extra leuk,omdat ik met deze dieren werk 
en tijdens het werk niet veel tijd heb om ze lang te observeren.
Nu heb ik ze zelfs vanuit mijn bed
liggen te bekijken!!!








1 opmerking:

  1. Bij de foto dat de wolven aan het huilen zijn, valt het Jorik op dat ze niet allemaal de zelfde kant op huilen. Tot zover zijn illusie dat wolven altijd naar de maan huilen. ;-)
    Groetjes Carlien en Jorik.

    BeantwoordenVerwijderen