zondag 6 september 2015

Rommelmarktvondst










Het rommelmarkt, Vide-Grenier, aanbod in deze streek, 
bleek erg matig dit seizoen.
Misschien dat er hier minder belangstelling voor is 
en dat er daarom minder georganiseerd wordt.
In Poitou-Charente waar ik eerst woonde waren erg veel Vide-Greniers.
Dus toen ik weer in Frankrijk ging wonen had ik me al verheugd 
op weer veel struintochten. 
Maar helaas ben ik maar naar een paar markten geweest dit seizoen.

Dit weekend was er (eindelijk jippie) in het buurdorp een Vide-Grenier.
Veel oud gereedschap, kinderkleertjes, boeken en huisraad.
Zelfs een Vide Maison, een open huis waar alles te koop was, ook het huis zelf.

Toevallig keek ik in een kist met boeken 
en daar zag ik het boek dat ik al een tijd zocht.
Het patisserie kookboek van Ginette Mathiot.
Dit schijnt één van de topboeken te zijn op gebied van koek, 
gebak en andere Franse zoete gerechten.
In de boekwinkels kon ik het niet vinden 
en ik wilde het niet via internet bestellen.
Juist die zoektocht is zo leuk om het dan opeens te vinden.
En dat was vandaag, voor 50 cent!!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten