vrijdag 4 september 2015

Duitse boodschappen







Sinds het jaar dat ik in een dierentuin in Duitsland werkte,
ben ik gek op de Duitse supermarkten.
Je kan daar veel bio producten vinden, 
veel soorten brood en de prijzen zijn prima.

De Duitse grens is hier een uurtje vandaan
en in deze streek zie je veel Duitse invloeden.
Bijvoorbeeld de vakwerkhuizen, de taal 
en veel levensmiddelen.
Heel veel Fransen uit deze regio gaan geregeld de grens over 
om daar boodschappen te doen, 
omdat het in Duitsland allemaal veel voordeliger is.

Ik had me vanaf het begin dat ik hier woonde voorgenomen om 
eens een uitstapje over de grens te maken. 
Om dan daar rond te kijken
 en boodschappen te doen bij de supermarkt.

Dat uitstapje was er de afgelopen 10 maanden niet van gekomen,
maar afgelopen weekend was het zover.
Een leuk dagje uit. 
En de keukenlades liggen weer vol met bio producten
en met echte Duitse lekkernijen.






1 opmerking: