zondag 8 februari 2015

Belangrijke zaken





Bij een verhuizing naar het buitenland hoort natuurlijk ook het regelen van belangrijke zaken. 
(Ik heb "Ik Vertrek"  gekeken.... vandaar de inspiratie voor dit verhaaltje) 
Nu doen wij natuurlijk alles niet zo dom als vaak op tv...
We spreken de taal en nu is het helemaal makkelijk, 
omdat we al zo lang in Frankrijk hebben gewoond.
Dus de bank is geregeld, de huur van het huis is betaald en de ziekenverzekering is in orde.





Nu volgde nog een zoektocht naar een tandarts en huisarts.
Ik dacht dat ik in de wachtkamer van een tandarts zat om Jan en mij in te laten schrijven, maar dat bleek de wachtkamer van een ander soort dokter te zijn (geen idee wat voor één.) 
Maar uiteindelijk een echte tandarts gevonden 
en binnenkort mag ik mijn kies laten repareren die is afgebroken.
De huisarts zoek ik nog. Gelukkig konden mijn collega's de namen 
doorgeven van aardige en goede artsen.
Ook zijn Jan en ik bij de keuringarts geweest, dat moet elk jaar als je in Frankrijk werkt.
We zijn goedgekeurd!!! (Ook mijn oren)


Na de belangrijke zaken te hebben geregeld, kan ik me nu bezig houden met 
de hèle belangrijke zaken: het inrichten van ons nieuwe huis!!!






1 opmerking:

  1. succes bij het vinden van 'le médicin' en veel plezier bij het inrichten van het huis!!

    BeantwoordenVerwijderen