zaterdag 17 januari 2015

Op de boerderij




Behalve op de Groene route, werk ik ook vaak op de boerderij.
Hier is het anders werken. Op de Groene route ben je vooral aan het controleren en voeren, op de boerderij ben je 's avonds compleet uitgeteld. 
Stallen uitmesten, harken, met emmers water zeulen en grote balen hooi met de greep in de ruiven zien te krijgen.
En natuurlijk alle geiten, koeien, paard, konijnen en varkens een aai geven. (Dat kost dan weer geen energie, daar krijg je energie van!!!)

Ondanks dat ik het werk op de boerderij zwaar vind en mijn armen er niet beter op worden, is het daar met de dieren bezig zijn super leuk.
Ik zal er een paar voorstellen:



Tulip, het Ardenner paard, laat altijd weten dat ze je gezien heeft door luidt te hinniken en trapt dan alvast de deur open zodat ik snel naar binnen kan om te voeren.






Robert, het wolharig varken helpt mee het verblijf schoon te maken.






De 4 ezels zijn gewoon gezellig.





En Dolly, de koe uit de Vogezen, heeft een bel omgehangen gekregen.
Dit tot grote ergernis van haarzelf en ons. (Die bel verdwijnt dus binnenkort stiekem...)






Groetjes uit la ferme






Geen opmerkingen:

Een reactie posten