zondag 22 december 2019

Sevilla




Dit wordt de laatste blog
over onze vakantie
in Andalusië, Spanje.
En die gaat over Sevilla.




Twee dagen hebben Jan en ik 
door Sevilla gezworven.
In Sevilla kan je nog
echt zwerven.
Het is een doolhof
van straatjes en pleinen.
En overal is wat moois te zien.
De Plaza Espana bijvoorbeeld
dat je hier boven ziet.
Dit bekende plein is in 1929
voor een beroemde tentoonstelling 
gebouwd.





In Sevilla staat de grootste
gotische kathedraal van de wereld.
Hij is immens als je er binnenstapt.
We zijn boven op 
de toren geweest.





Tijdens het rondzwerven
in de stad,
zag ik overal mooie gevels.





Het Réal Alcazar was het mooiste
wat ik gezien heb in Sevilla.
Dit is een koninklijk paleis.
De Moorse invloeden
zijn overvloedig aanwezen.
Het is zo mooi!!!




Elk stukje muur is versierd.
Zoveel motieven en versieringen
in het steen gemaakt.
Ik kon er naar blijven kijken.





Ik heb zelfs een
tweede kleine ronde gemaakt!!!

Een echte aanrader,
deze Réal Alcazar, als je
ooit in Sevilla bent....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten