woensdag 22 februari 2017

Berlijnse dierentuinen








Een reisje is bij ons geen reisje
als er geen dierentuin is bezocht.
In Berlijn heb je er 2.
In het metrostation begint de pret al....





Heel veel jaar geleden hadden Jan en ik
deze Berlijnse dierentuinen voor de 
eerste keer bekeken.
Ik kon me er niet veel meer van herinneren,
alleen de brede lanen in Tierpark
zag ik nog voor me.





Veel dierverblijven zijn in de afgelopen
jaren moderner gemaakt.
Dit nijlpaardenverblijf was 
erg origineel.
En wij mogen altijd een kijkje
achter de schermen nemen
met een directeur of dierverzorger.
De nijlpaarden konden 
we zo goed bekijken.





Beide tuinen hebben zeldzame hoefdiersoorten,
zoals de Takin.
Helaas zaten bijna alle vogels binnen
vanwege de vogelgriep.
En dat terwijl er zo'n mooi
nieuw vogelhuis was gebouwd.





In de Berlijnse dierentuinen staan veel beelden.
Deze sprak mij erg aan.





En behalve naar de dieren
en hoe ze gehouden worden,
kijk ik graag naar aparte gebouwen,
bouwstijlen en kleuren.
Dit tropenhuis is alleen nog voor
een groepje vleermuizen geschikt.
Maar ik vind het gebouw prachtig!!!


Dit was deel 2 over Berlijn.
Nog eentje over een paar dagen.....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten