maandag 20 februari 2017

Berlijn





Daar ben ik weer.
Ik was een weekje in Berlijn met Jan!!!


Zoveel gezien en gedaan,
te veel om allemaal op te noemen.
Hier komen natuurlijk wel wat foto's....




Volgens mij hebben we alle bekende gebouwen gezien.
De Brandenburgertor, de Dom 
en alle oude gebouwen aan Unter den Linden.





Sinds ik het boek van naturalist en geograaf
Alexander von Humboldt heb gelezen,
ben ik fan van hem.
Bij de Humboldt universiteit staat zijn standbeeld;
vanwege de winter nu helaas afgedekt.





Zoveel over de Muur geleerd.
Op verschillende plekken geweest
waar je nog stukken muur kan zien
en waar veel informatie te lezen is.





We logeerden in de wijk Prenzlauerberg.
Heel hip en gezellig.
Mooie straten met statige huizen.
Vol met cafeetjes, restaurants en aparte winkeltjes.





Ook veel vintage winkeltjes. 





En van al dat geloop door de stad
krijg je trek...


Nu zijn we weer thuis en ga ik 
de tassen uitpakken.
Deze Berlijn blog gaat de komende
week nog door!!!

Tschüss









Geen opmerkingen:

Een reactie posten