zondag 11 oktober 2015

Brazilië








Maandag, morgen is het zo ver, 
dan vertrekken Jan en ik voor een 3 weken naar Brazilië!!!

We roepen al jaren dat we daarheen willen,
maar we bleven altijd in Peru hangen.
Maar nu wordt het echt Brazilië.

Sao Paulo en Rio de Janeiro zijn onze reisdoelen.
Het land is zo groot, dat er keuzes gemaakt moesten worden.
In beide steden gaan we naar het Natuurhistorische museum.
Dit is voor het titi-apen onderzoek van Jan.
Natuurlijk naar de dierentuinen.
En naar de markten waar alle vruchten,
levensmiddelen en handwerk
uit heel Brazilië verkocht worden.

Buiten deze steden liggen de 2 natuurprojecten
die hoog op ons lijstje staan
en die we gaan bezoeken:
Het Gouden Leeuwaapjes project
en het project Pro-Muriqui.
Vooral bij dat laatste project kan ik niet wachten tot we er zijn.
Daar zal ik eindelijk, voor de aller eerste keer, een Muriqui zien.
Dat is een apensoort die een beetje lijkt op 
een slingeraap en een wolaap.
Nadat ik jaren geleden voor de eerste keer in het wild 
wolapen heb gezien, 
staat de Muriqui bovenaan mijn dromen-lijstje.
En komende woensdag zitten we als het goed is 
al in het regenwoud bij die apen!!!


Ik ga proberen om jullie mee te laten reizen,
 dus houdt Zóó Majorie in de gaten!!!


Tot gauw
Tchau






1 opmerking: