zondag 4 oktober 2015

3 logeetjes






Het is Werelddierendag vandaag
en daar hoort een dierenblog bij!!!






Op 1 oktober zijn op de kinderboerderij
3 mini varkentjes geboren.
We hebben daar al een tijdje een koppeltje rondlopen
en Maggie, het varkentje van een paar blogs eerder 
gaat hun vergezellen.

En nu zijn er dus ook kleintjes.
We wisten al niet zeker of het vrouwtje zwanger was, of te dik.
Het bleek zwanger.

Helaas wil moeders er niks van weten,
dus de dierverzorgers mogen aan het werk!!!






Ik heb de eerste 3 dagen en nachten op me genomen.
En dat heb ik geweten.
Apen, geitjes, damhertjes-flessenkinderen zijn heel rustig,
deze 3 gilden alles bij elkaar, vooral 's nachts.
Op de tweede dag werden de varkentjes ietsjes rustiger,
maar zodra je iets zei begonnen ze te gillen.
Elke paar uur, ook 's nachts, drinken deze mormeltjes nu 20 cc melk
en zijn ze weer even stil.






Op dag 3 hadden de biggetjes nog altijd veel drukte. 
Sliepen af en toe lekker of struinden rond in hun hokje 
in de woonkamer onder luid geknor.(net cavia's)






Omdat het nog steeds heerlijk weer was,
zijn we ook maar buiten gaan spelen.
Het leukste spelletje was om over de laarzen heen te klimmen.
(Ik loop hier buiten altijd op de voor mij
 veelste grote laarzen van Jan)

Eenmaal weer binnen in hun hokje
sliepen de varkentjes meteen.
Heerlijk rustig voor mij, zo kon ik wat slaap inhalen.

Nu zijn deze luidruchtige logeetjes voor een collega!!!








1 opmerking: