zondag 7 september 2014

Postcrossing






Ik hou van kaarten maken van mooie papiertjes, van kaartjes sturen 
en van kaartjes krijgen. 
Toen ik een tijd geleden Postcrossing ontdekte, was dat een extra kans om nog meer kaartjes te maken, te sturen en te ontvangen!!! 






Het idee is super simpel. Op de site www.postcrossing.com meld je je aan. 
Elke keer als je een kaartje wilt sturen, krijg je een adres in een (ver) land op 
en daar moet je je kaartje naar toe sturen.
Vaak staat er iets geschreven over de persoon waar jou kaart heen moet. 
Ik probeer altijd een passend kaartje te vinden in mijn 
onuitputtelijke kaartenla.
Erop schrijf ik een verhaaltje over waar ik mee bezig ben en over iets echt Nederlands. 






Als mijn kaartje aankomt in China, de VS, Rusland, Polen of Taiwan wordt die geregistreerd en wordt mijn adres weer aan een andere Postcrossing-fan gegeven, die dan naar mij een kaartje stuurt. 
Zo is het vaak feest in de brievenbus!!!

Ik heb al kaartjes uit Maleisië, Algerije, China, Rusland en noem maar op gehad. Meestal met een leuk verhaal erbij over wat die mensen voor werk doen, welke hobby's ze hebben en iets interessants over de stad waar ze wonen. Zo ken ik nu het onderwijssysteem in Rusland, 
waar mooie nationale parken zijn
en of mijn kaartschrijvers apen in de dierentuin in hun stad hebben gezien.









Gelukkig dat de Nederlandse internationale postzegels leuk zijn met Hollandse plaatjes, want ik krijg de mooiste postzegels terug.

Als ik een tijd niet op reis ben, komen zo toch door Postcrossing stukjes van de wereld weer dichterbij!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten