donderdag 18 september 2014

Haken



In Peru zag ik weer zoveel mooie haakwerken, kleden, kussens, poncho's.
Veel vrouwen lopen daar op straat met een haakwerkje in de hand. Op elk bankje waar je wilt gaan zitten in Los Chilchos, wordt een gehaakt kleedje onder je billen gelegd.

Ik zag de mooiste patronen en een aantal vrouwen hebben precies uitgelegd hoe ik het moest maken.
Heel veel inspiratie, maar tot de laatste week in Peru had ik 
zelf nog niets gehaakt.

Totdat......
















......... Jan en ik in Chachapoyas waren en ik in de winkels deze
mooie kleden zag.
Ik ons hotel lag het sprei van de foto hieronder op het bed. Toen ben ik eindelijk zelf aan de slag gegaan. Zittend op het hotelbed heb ik de patronen van het sprei nagemaakt.




Eénmaal thuis ben ik verder gegaan met haken. 
Een randje om twee servetten waar ik een kussenhoes van heb gemaakt. 
(Ze hadden dit leuke stofje alleen in servetten bij de Dille & Kamille, 
dus heb ik er zelf maar een kussenhoesje van gemaakt.)




Een kussenhoesje voor mijn jarige vriendin in de nieuwe kleurtjes van haar huis.




En dit moet een sprei worden van bolletjes wol die ik uit Peru heb meegenomen. 
(Of toch misschien een kussenhoes.....)







2 opmerkingen:

  1. Ja, en vriendin is heel blij met haar mooie kussenhoesje :). Oh, die dekens! Waren die te koop?? Ik zeg: volgende x een stapel meenemen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens Manon. Dat groene kleed vind ik geweldig,

    BeantwoordenVerwijderen