zondag 5 april 2020

Mijn week (25)




Dit was mijn week;




Deze week heb ik na 
bijna 3 weken thuisblijven,
weer boodschappen gedaan.
Met een brief van de overheid,
dat ik voor boodschappen
de deur uit moest
en plastic handschoentjes aan,
ging ik naar de supermarkt.
Daar was gelukkig alles te vinden,
wat ik nodig had.
Zelfs meel was er voldoende.
Voor het weekend kon ik
daarom een lekkere
Elzas kwark taart bakken.





Jan werkt gewoon
in het park.
Ik mis de dieren en mensen daar. 
Maar Jan heeft tegenwoordig
een smartphone,
waarmee hij af en toe
tijdens het dieren verzorgen,
foto's naar me stuurt.





Thuis begint het trouwens
ook steeds meer 
op een dierenpark te lijken.
De eerste kippenkuikentjes
zijn deze week in de broedmachine
uit het ei gekropen.





De Keukenhof blijft dicht
dit jaar,
maar wij hebben onze
eigen Keukenhof thuis.
Zoveel tulpen en 
op het grasveld voor het huis,
 is het blauw
van de blauwendruifjes.





En deze week ben ik toch
aan het nieuwe boek
van Isabel Allende begonnen.
Ik wilde het bewaren
voor regenachtige dagen,
maar het blijft steeds zonnig.
Dus of in de zon,
of op de bank met Poes Fieke
om heerlijk te lezen.


Fijne zonnig nieuwe week allemaal!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten