zondag 25 februari 2018

Au revoir maison







Hier hebben we 3 jaar gewoond.
En nu gaan we van dit strakke moderne huis,
naar de oude pastorie met bijna
300 jaar historie.

Een oud huis past veel meer bij ons,
maar hier hebben we ook 
heel fijn gewoond.





Onze grote lichte hoge kamer.
Warm in de winter 
en koel in de zomer. 






Een grijze keuken is niet mijn smaak,
maar al die grote lades ga ik missen.





Uren heb ik hier aan de bar "gehangen".
Hier zat ik altijd te knutselen, lezen,
skypen, en blogs te schrijven
met een kop koffie erbij.





Aan dit huis houd ik veel herinneringen over;
Alle gezellige logeerpartijen,
 in de moestuin werken,
Poes Fieke die steeds naar binnen of naar buiten wilde,
de schuur die maar niet afgebouwd werd,
maanden in de ziektewet met een zeer lijf,
buiten naar het bos zitten staren,
kipjes in de ren, geitjes en varkentjes op het grasveld,
onze stomme buurman,
het steeds groener worden om het huis heen,
de geur van taart die met bakken om het huis hing,
 wandelingetjes naar de meren achter het huis,
en veel herinneringen meer.


Dag huis








1 opmerking: