zondag 26 maart 2017

Naar Nederland





Als ik van Nederland weer terug
naar Frankrijk ga,
sleep ik altijd tassen vol boodschappen,
boeken en tijdschriften mee naar huis.

Maar als ik vanuit Frankrijk naar Nederland ga,
sleep ik eigenlijk net zoveel mee.
Geleende boeken, spullen die naar 
de Nederlandse kringloop moeten.
(de boeken die ik de vorige keer in Nederland
gekocht had, breng ik dan gewoon 
weer terug naar de kringloop)
En cadeautjes voor de familie en vrienden
waar ik op bezoek ga.




Na zoveel jaar Frankrijk 
weet ik wel wat iedereen leuk of lekker vindt.
Heel handig is het 
dat we nu in een andere streek wonen.
Vanuit Poitou-Charentes
nam ik andere producten mee
als nu vanuit de Lorraine.

Maar lekkere jams, koeken,
wijn, doucheschuim en bonbons
blijven fijne cadeautjes.

Ik ga mijn tas inpakken,
want ik ga weer op reis naar Nederland.

Tot gauw!!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten