vrijdag 26 augustus 2016

Saarbrücken






Mijn dorpje ligt tussen 4 grote steden:
Metz, Nancy, Straatsburg en Saarbrücken.
En in die laatste was ik nog niet geweest.
Nu bezoek ik met mijn nichtje
elke keer een grote stad als ze hier logeert
en dit keer was Saarbrücken
in Duitsland aan de beurt.




Het was prachtig weer,
 wat natuurlijk elke stad prachtig maakt.
Want super mooi is Saarbrücken niet.
Deze brug over de Saar was wel mooi
en ook het kerkje in de verte.




Veel bloemen op de voorgrond
 en dan mogen de lelijke
grote gebouwen op de achtergrond,
best lelijk zijn.




Ook deze kerk was het bekijken waard.
De straatjes om het marktplein 
waren oud en mooi om te zien.




Deze huisjes stonden vlakbij dat marktplein.
Ik vind die kleine dakkapelletjes altijd zo leuk. 

Je kan vooral goed winkelen
en eten in Saarbrücken.
(Is allebei ook erg goed gelukt)
De Europagalerie is een groot overdekt winkelcentrum
met veel winkels.
Bovenin, in de Food Lounge, kan je uit allerlei
internationale keukens kiezen om te eten.
.



Na de binnenstad van Saarbrücken
nog langs de Duitse supermarkt geweest
om de voorraad aan te vullen.

Het was een dagje om nog eens over te doen!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten