vrijdag 29 juli 2016

Nederlands lezen





Misschien heb je het gemerkt,
misschien ook niet,
maar ik was even in Nederland.
Handig met blogs plaatsen,
want dat kan waar je ook bent.....

Nu ben ik weer in Frankrijk
en zoals altijd ging er een stapel boeken mee.
Geen leesboeken dit keer.
Die heb ik gelezen in Nederland 
en terug gezet in de boekenkast.
Ik las:
Kom hier dat ik u kus van Griet op de Beeck
en Ik kom terug van Adriaan van Dis





Maar dit knipkunstboekje ging mee,
met schattig ouderwetse tekst.
Gevonden in de kringloop.





Woontijdschriften zijn altijd leuk.
Bij anderen naar binnen gluren
en dan je eigen huis toch het leukste vinden.





De weekendbijlage van de Trouw
bewaren mijn ouders altijd voor me.
Fijn leesvoer voor in Frankrijk.





En een nieuwe studie: Portugees.
Kan er volgend jaar misschien iemand
het woord voeren als we weer naar Brazilië gaan.

Nu ga ik weer verder met een Tijd,
buiten in de Franse zon!!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten